Söndagar = tråkiga

Jahapp.. imorse var jag ute och skulle fixa ut hästarna i hagen, så jag gör iordning allt vatten och bär ut jättetunga högar ensilage i "gräshagen", sen går jag tillbaka till stallet för att ta ut dom, och precis som aaaalla andra mornar och kvällar oxå för den delen, så känner jag igenom benen o kotorna och så, o tror ni inte att alla hästar har blivit lite sådär småtjocka i benen, inte jätteycket men det märks när man känner på dom -.-  Bara för att dom fick gå på gräset för länge igår.. suuuck.. så då var man tvungen att fixa nytt vatten till andra hage, slänga ut lite lagom med ensilage o SEN släppa ut dom , o då var jag för vaken för att kunna gå in o lägga mig igen. blöö, hoppas dom har svullnat ner eller vad man nu säger. 

Sen har jag faktiskt varit i Hemska hemse ;) haha nejdå, fina hemse... o köpte comviq kompis, så nu har jag pengar på mobilen o kan smsa :D:D o sen kände mamma nån som var på körtävling så vi tänkte åka dit o kolla men då var det redan slut.. skit oxå :P har aldrig varit på sånt förr faktiskt XD

Nu för en stund sen var jag ute o kollade till lammisarna, det var en tacka som vi trodde hade fått juverinflammation men den hade "bara" ena spenen trasig så all mjölk kom i den andra o blev gigantisk.. så hennes ungar hade inte kunnat fått nån mjölk på ett helt dygn, så dom var inte så livsglada..
Vi försökte fånga in lammtackan så vi kunde ge lammisarna lite o dricka, men den ena var så gott som död :( Men den andra fick vi igång så den sög glatt i sig det pappa hjälpte till att mjölka ur henne. Sen dog den andra lilla parveln... :'(

Tur att den andra klarade sig ialf :) man måste kunna glädja sig lite över det, för hade vi inte varit ute o kollat till dom just då hade den andra nog oxå varit död, o sen hade säkert tackan fått juverinflammation på riktigt..

Snart ska vi grilla och nu håller jag på att försöka ladda upp bilder för att få ut dom på "kort", så Carro om du läser det här kan du väl skicka över dom på GetMe, dom jag försökte ta från bloggen funkade inte -.-, dumma dator!!! :P


puss o kram

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0