Reningsverk ;)

Yes, var på studiebesök med klassen på visbys reningsverk idag!
Usch vad det stank, tänk där ligger typ hela visbys befolkning + måååånga fler's skit :s Helt sjukt vad mycket slam det blir på ett år! Var jättemycket på en dag o så ska man tänka äääännu mera!
Men iaf, när vi var där fick vi först en genomgång om hur dom renar vattnet innan dom släpper ut det i sjön igen. Först genom mekanisk rening där man tar bort alla partiklar över två millimeter, sedan biologisk rening där man renar vattnet från fosfor och kväve och efter det kemisk rening. Tog lite bilder också, dock mest på klasskompisarna haha.
 Efter det hyfsat illaluktande studiebesöket dog mitt comviq kompis så fick typ ryck hah! Men blev avsläppt vid statoil där jag mötte upp med krille o köpte ett comviq kompis, sen gick vi till hans stuga o åt ungspannkaka med baaaacon (gott!) o så drack jag upp typ halva mjölkpaketet moahah, sen fick jag spö i slåsspelet oxå. Måste lära mig alla attacker känner jag :S gillar inte att förlora :p Sen drog vi till bussen iaf där vi diskuterade skärsår, bilar, morgonens ISHALA vägar o lite annat kul haha! Mkt skoj xD
Failade på bussen sen oxå, tappade ut min godisask på bussgolvet o sen när jag skulle av vid min hållplats så typ trillar/snubblar jag fram när bussen ska stanna så en gubbe började skratta åt mig XD

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0