Klassresa 29/4-2/5-09

Jag har världens bästa klass


Dag 1
Ja, det börjademed att jag vaknade halv fem, sedan gick jag upp fixade mig och packade klart det sista. Vid klockan fem kom Jessi och Annamia och hämtade mig o sen åkte vi till klinte för att gå på bussen, för att kunna åka från klinte klockan kvart i sex. Nästan hela klassen var där då utom Pontus. När bussen kom packade vi in våra saker och gick o tog en plats vi ville ha, sedan fick vi ett nummer. Sen klockan tjugo i sex hade pontus fortfarande inte kommit.. Så då åkte Timmy och Annamia och knackade på, o då fick vi veta att han hade försovit sig, haha... Lyckat.. så sen när han kom kunde vi iallafall åka iväg mot båten.. dock var klockandrygt sex eller nått.. :P

Jaja, sen i stan kom Tova och mötte upp oss också, och sen gick vi på båten :) Vi satt där i tre timmar, spelade lite kort och Yatzy som Sandra eller Jossan hade tagit med, kommer inte ihåg vem det var, och så läste vi lite tidningar o satt o snacka strunt som vanligt :) :) :P

Så var det busstime igen dådå, åkte JÄÄÄÄÄÄTTELÄNGE!! och jag sov typ, hade tagit åksjukepiller i förebyggande syfte och blev jättesömnig av dom så jag var typ helt däckad och Jessi också hon tog minsann min mobil och lyssnade på musik.. tills hon somnade.. :P sen i Vetlanda stannade vi och åt på Donken :P Terese höll på att spilla tomat över både chauffören Martin (Jossans pappa) och Pontus som hade en vit tröja:P Sen efter vi hade ätit var det på bussen och åka igen, tills vi kom fram till GÖTEBORG!!!!!!!!! Efter några kartmissar... :P såklart :P Och det var extrent varmt i Glöteborg också!!

Vi installerade oss i en klubbstuga till nått fotbollslag, i en jättestor sal! Efter det gick vi i samlad trupp, (nästan alla) för att gå till Coop och köpa frukost och middag, Jessi, jag och Anna ställde oss vid frysdiskarna för det var så hiimla varmt! Det fanns ju lite delade meningar om frukostflingorna vi ville ha också :P Terese ville ha fiberflingor, jag ville ha chokladflingor eller sånna med jordgubbar i och Alex ville ha med jordgubbar eller utan för dom var billigare. Så det blev dom utan jordgubbar och då var väl alla nöja och glada :)
Juste! Påvägen hem var det ett par killar som klättrade i ett träd, (dom var väl i 10-11 års åldern kanske) o ba: kolla på mig vad jag e cool när jag hoppar från den här grenen. O då sa Terese: men oooojj.. coolt att du kan ta sönder ett träd. haha då blev han tyst! Väldigt roligt :) När vi kom tillbaka delade vi upp oss och lagade mat, i min matgrupp var Alex, Tova, Jessi, Terese och jag med, (det var säkert någon till oxå men whatever, så vi gjorde köttbullar med makaroner och en god sallad :) Gottgottigottgott! Sedan var det ut o busa lite, spelade fotboll med Jessi, Anna, Timmy, Pontus, Jossan och Olivia :) 

Efter det var jag så trött att jag gick o la mig etfer att vi hade försökt få igång TVn :P

Dag 2
Vaknade och gick upp för att äta frukost, packade fixade iordning oss och satte oss i bussen för att åka till en park förlite ekosystemuppgifter vi skulle få. Där låg det en djurpark eller vad man nu ska säga, så vi såg en massa djur! Sälarna var bäst tyckte Olivia Q ;) Vi letade också efter älgar och sjöng älgsången :D Och fotade en MASSA! Gick nämligen med Anna och Matilda, Alex, Tova, Olivia och Jessi så många kort blev det!

När vi var klara var det dags för LISEBERG!!!!! Stört roligt!!!!
Åkte en massa saker,
Lisebergsbanan,
Kanonen,
Spinrock,
Hanghai,
Uppskjutet,
Balder x 10000 typ,
Flumeride 
Colorado :) Balder var typ den roligaste ever! Och kanonen! Och Spinrock! :D hahaha, kan inte bestämma mig vilken som var bäst! :D Så jaa, vi åkte karusell och bergodalbana hela dagen i princip! Fast vi åt ju lite pizza däremellan ;)
KULKULKULKUL!!!

Vid 8 nånting på kvällen åkte vi till det nya stället vi skulle bo på, en skola :) Den var typ aslik Hogwarts, ungefär HUNDRA trappor och alla såg likadana ut.. Toaletterna stank däremot piss och golven var lite dammiga men annars var det ganska okej. Maten var rätt god men mjölken.. FY på dom ! DANSKMJÖLK! Svensk ska det vara för tusan!

Vid klockan lagom sent somnade vi hela högen iallafall :) Och när man blundade kändes det fortfarande som om man åkte Balder :P


Dag 3
Åkte vi till Universeum och kollade på djur och sånt, fanns en hästsimulator, så man kunde rida på en fejkhäst liksom, men styrningen var ju inte den bästa.. :P Så vi gick runt och kollade där några timmar, sen hem och äta mat, o sen blev det lite shopping :) Köpte två linnen på Topshop varav jag råkade spilla chokladglass på det ena -.- ville köpa en sån där I ♥ GBG tröja, men tror ni inte att det var stängt då eller.. Skit o piss!

Efter shioppningen i en timme skulle vi åka paddan. Jag och pontus hade kört gulbilleken hela dagen så jag har ett fint litet blåmärke på armen haha. bBw så var det precis innan vi skulle åka paddan som jag spillde glass på mitt linne.. Jag skulle smaka Jessis glass o splatt så tappade jag allt på mig själv.. Smart ebba.. smaart..
I paddanbåten var det ganska kallt så det blev att ta på sig sin fina 9B tröja :D Och shit vad jag kände mig som en turist.. jag som alltid har ogillat turister -.- :P Nu var jag en själv liksom haha.

På kvällen gick vi ut och åt på Pasta ect. det var jättegott! O efter det så gick vi iväg för att göra "överraskningen" Lasedome!! :D Det var roligt, men det var några ungar som haja nada, o sköt på mig fast vi var på samma lag :P Visserligen fatta jag inte så mkt jag heller men aja ;)

Dag 4
Sista dagen... :(

Gick upp svin tidigt efter en roligt natt haha, jag låg bara o garvade hela tiden :P Gillade våra idéer om en rolig liten flaska vi tänkte uppfinna ;) Nog om det nu, efter tidig frukost var det att packa in sakerna ibussen igen och åka iväg.. Men så lätt gick det inte, för när vi var påväg till Jönköping kokade motorn, så då stod vi still ett tag.. sen efter vi hade åkt en liten bit till gick fläktremmen sönder.. och då blev vi ståendes ett bra tag. Men Martin duktig chaufför som han är så fixade han allting så att vi kom fram till Jönköping tillslut :) Så då blev det snabbshoppning igen, :P Köpte en bikini och ett par foppatofflor för jag hade slut på plåster och hade världens skavsår på en tå.
Mat på IKEA var nästa sak som stod på schemat. Var så stressad så jag åt asfort verkligen, lite ont i magen sen men shitthesamem Bussdags igen dådå, åkte till Oskarshamns badhus och badade där hela klassen nästan :D Ganska roligt var det :) Gillar inte att bada så mycket, så det var helt okej.

Det fanns en park/kyrkogård som vi satt o fikade i en stund efter badet o sen gick vi till terminalen för att hämta Olivia som hade varit hos sin famor och farfar ett tag tror jag :)
Sen var det upp på båten o äta mat, mysa, spela kort, ta bilder med Annas kamera, peta Jessi i ögat, bli biten i fingrarna av Jessi som försökte sno mackan av mig och äta upp Sandras M&Ms.. >:)



och vips så var hela klassresan slut :(


9:B OCH GÖTEBORG I MITT

Kommentarer
Postat av: Olivia den snygge

Vi får lägga till det på tröjorna så det blir "I <3 Gbg och balder, och 9b, och sälar, och kakor"

2009-05-04 @ 11:24:33
URL: http://heltmad.blogspot.com

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0