Mysmåndag

Mysmåndag är en perfekt beskrivning på dagen :)
Klockan halv nio satt nästan hela klassen på bussen in till stan efter att vi hade gått av på stationen inne i visby så började vi gå ut mot bingeby där vi skulle träffa Helena! När vi kom fram til bingebyhallen så var vi tvungna att ringa o fråga var hon bodde så vi kunde hitta dit haha, men det slöt bra :) Såfort vi kommit in i huset så slängde sig alla i soffan o drog igång bildspelet från klassresan, fast den var dum såi sket i det till sist o började fixa tacos istället, aaaaaaas gott! Så jag öppnade konservburkar med majs o högg sönder en massa tomater, mumsfillibaba ;) Vi åt ungefär vid halv elva, haha, jag var så stört hungrig :P hann liksom inte med att äta frukost imorse. Ajabaja!
Efter maten så satt vi bara o pratade o hade det mys, senare vid halv ett, ett nånting så bestämde vi oss för att sticka o ta en fika, så vi åkte till Ringduvan men det var överfullt nästan så vi gick till donken o köpte flurrysar, men jag, udda som jag är, tog en milkshake hah, alla äter glass men ebba tar en milkshake typ ;)
Om man hade käkat färdigt glassen så fick man göra vad man ville o åka hem sen, för Helena skulle iväg :P Så jag Jessi Olivia o Anna shoppde lite :) Har från o med nu köpförbud tom. den 19 juni :)
Idag så köpte jag ett jättesött armband inne på cubus med en massa färger på, sen köpte jag en guldpenna, en pensel till ögonskuggor o så på HM, en niceig deo eftersom min har börjat ta slut o ett silvrigt paraply ^^ Fett bra grejer faktiskt ;D
Sen nu kommer vi till det typiska måndagsgrejen.. Vi missade bussen hem. SKIT!
Mjo, det började såhär, en gång för länge länge sedan, närmare bestämt några timmar sedan, så skulle vi dom tre prinsessorna åka racerbil (läs busshelvete) hem från stan. Racerbilden vi tog skulle vara framme klockan 20 över tre i slottsträdgården (läs Klinte). Perfekt tyckte vi, dom tre små prinsessorna :) När dom kom till racerbilsstationen fick vi vänta tills racerbilen skulle komma, sen när den kom gick vi på o så körde vi iväg, ner till hamnen där det var en massa folk som tog aaaaslång tid på sig att komma in, så där förlorade vi ca 7 minuter. Senare när vi kommit iväg till Tofta så var det putsning av blommorna (läs vägarbete) så då stod vi still vääääldigt länge ca 10 min. O sen när vi var i västergarn så ringde vi till den andra racerbilen vi skulle åka med sedan för att komma hem till slottet (läs Sproge). Då sa racerbilschauffören att dom inte kunde vänta längre, så då åkte dom utan oss, jisses vad arga vi, dom små prinsessorna blev!
Så då fick vi vänta i slottsträdgården tills Lisen vår tappra riddarinna körde hem oss i den snälla riddaren Torgnys bmw.

ugefär så kan man sammanfatta vår eftermiddag... förbannade buss.

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0