Can we do it? Of course we can!!

Okej.

Jag hatar folk som ser ner på kvinnor och tror att dom inte "kan" 
Ni får en förklaring, promise..
 
För det första, jag fattar inte hur vissa kan ha fått en sån stöööört skev människosyn.
Det finns faktiskt länder som har regler om att kvinnan måste lyda under mannen. Att kvinnan MÅSTE ha sex med mannen om mannen vill. "Han bestämmer".
Det finns regler som säger att kvinnor inte får visa sig utomhus, sålänge det inte finns en man som går bredvid.
Män män män män... Dom äger inte oss..

Som OM kvinnor skulle vara värda mindre. BULLSHIT! 

O vi här i sverige är ju vana med att mamma lagar mat, tar hand om barnen, byter blöja och handlar mat medan pappa fixar och byter rören när det har blivit en läcka under diskbänken, bygger lite på en gammal bil kanske eller är chef på ett stort företag, eller hur? 

Ganska uppenbart att kvinnan kan fixa precis allt det som mannen kan och tvärt om? Yep. 
Tjejer KAN byta rör. Killar KAN byta blöjor. Tjejer KAN vara chef på ett stort företag. Killar KAN laga mat. 

Jag ska börja på Energiprogrammet. Är "såklart" ensam tjej i en klass med 15 killar, och jag. 
Och jag VET att jag kommer bli en skitduktig röris! Så det så
!
 

Kommentarer
Postat av: N

Hahah, såklart du kmr att äga ut alla killar :)

2009-08-18 @ 20:41:16
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Fii

sv: jaaa samma här! Eller hur.. verkligen! :)



Såg att du bor på Gotland. Fy fan vad mysigt! :D Mina morföräldrar är gotlänningar :P Underbar liten ö! :D Älskar dialekten. Är du ren gotlänning med dialekt och allt? :D

2009-08-20 @ 14:41:47
URL: http://fiii.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0