RUN! Don't walk!

Shaaajses vilken jobbig dag, kommer vara helt slut ikväll mn kanske kommern en liten update senare :P

Gick upp klockan sju, av att pappa kom in o ba: LAGÅRDSDAX! :D o jag typ; mmmmmh................ Men jag släpade mig ner tillsist :) Tog en orostad rostis med smör o en massa ost på, hejnyttigebba! Mamma som oxå var nere sa att vi inte behövde gå till Melica o dom o ge deras djur mat, dom hade tydligen kommit hem i nättras :) Sen vad kvart över sju så pussade mamma oss på kinden o skulle åka till flyget :P :)
Aja, sen gick vi ut i lagårn, Ida, pappa o så jag dårå, såklaaaaart, vems blogg äre liksom XD
Jag började slänga ner halm medan Ida gav sinsuggorna mat, sen fick jag stänga in suggorna på sina matplatser så dom inte börjar springa runt sen när man ska skrapa bort all skit. Sen efter att sinsuggorna hade fått mat så vandrade vi vidare till disuggorna, dom som har kultingar :))) Så hiiimla söta :D
 Så då gav vi dom mat, såg till att utgödslingen stod rätt o rengjorde hos dom oxå, o sen så fortsatte det väl så nånting haha, orkar inte skriva mer om lagårn anyway :P
 Efter lagårn så var det att byta om o så, sen fick man rensa den förbannade dumma grusgången som jag HATAR! GAH! O eftersom lagårn tar ganska lång tid, ca 2 timmar så tog ju det här 2 timmar det med, (vi har en ganska lång grusgång) triiiiist, sen fick jag diska o laga mat o torka undan o fixa i köket, sen ut fortsätta i grusgången, stängsa iordning hagen lite till, sen ut o rida en halvtimme o sen fixa en annan del av hagen som nått smartskaft hade rivit ner -.-
O nu sitter jag här.. Ska strax gå ut o smörja en massa gamla träns som jag vill få bort. Funderar på att tradera bort dom, måste bara se i vilket skick det är i :P Men dom är nog ganska bra har jag för mig ^^ Sen ska jag försöka få en sadelgjord såld, använd kanske 5 ggr, XD Nödvändigt liksom :P IIIINTEEEEE 

Kommentarer
Postat av: ellen

Svar: Jaa så sjukt nice :D

2009-06-15 @ 16:21:06
URL: http://ellenstjernholm.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0