Gul buss

Ja, här får ni inlägg från torsdag till söndag, har inte pallat att uppdatera och skriva nånting, plus att datorn har varit jätteelak mot mig O.o 





Torsdag:
Pluggade som tusan nästan hela dagen! Red Getme en stund men han var jätteseg o tråkig.. sen glider sadeln fram eftersom han är så tjock. Och han ska liksom vara med den 15 :P kuuul, imorgon blir det galopp för hans del, han ska drypa av svett! Hahah :P Gjorde chokladbollar oxå!


Fredag:
Juste! :D I torsdags eller aa i torsdagsmorse, så fick vi åka en gul buss :D Wheeeyyy :D Fett schnygg var den, o den luktade ny, och jag, konstig som jag är satt och sniffade i gardinen för att få så mycket "nybuss" känsla som möjligt haha, :) Det var så kul, för när jag gick på bussen på morgonen var ju alla barnen helt; wooow en gul buss! Coooolt! och chaffisen satt där med ett flin och bara myste hah ;D så härligt XD Sen på handledningen åt vi alla goda kakor o sånt som halva klassen hade gjort :) Mys mys :D

Lördag:
Pissväder på morgonen!!!!!!!!!!!! Tog in hästarna en stund från 7 till 8 ungefär tror jag :P Kommer inte ihååååg men whatever, ingen bryr sig haha. Sen var det att fixa iordning sig och åka in till stan där jag köpte en massa kläder :P
En avslutningsklänning, en festklänning, leggisar x 4, ballerinaskor, "högklackadeskor" (inte så hög klack hah, mest upphöjda eller så :P), en sjal, ett linne, ett par shorts och en rosa kofta :) Fett fina grejer faktiskt :) Shoppade med syster och faster Gunilla :D Jag och Ida hade en budget-tävling, den som kom närmast sin budget vann, vilket då jag gjorde taha *Stolt* Ida knäckte sin budget lite grann :P Men det var kul, sprang runt som galningar, fram o tillbaka hänga undan hitan och hänga undan ditan :) Men det var väldans bra! Annars hade jag nog aldrig bestämt mig :P
Men sen vid halv åtta nånting var vi hemma, o jag orkade inte rida så jag gick o la mig i soffan en stund, sen gav jag hästarna, såg på spiiiidweeey ;) och namngav dom olika förarna haha, väldigt roliga namn, lite för grova för att skrivas ut här kanske :P men sen gick jag och la mig :)

Söndag:
Imorse gick jag upp klockan 7 och hjälpte pappa i lagårn vid halv åtta till kvart över åtta, halv nio nånting :) sen gav jag hästarna mat, gick in tog på mig ridkläder och väntade på att Edith och Sussie skulle hämta mig :)
Vid halv tio kom dom o då åkte vi till Silte och red islandshäst med klubben som hade anordnat allting ;) :D det var faktiskt jätteskoj! Vi fick rida ut och tölta o en massa annat kul :) Sen kom vi tillbaka igen o då fick vi hjälpa dom små på prova på grejen så då sprang man runt med en häst i ena handen o hålla i barnet med den andra hah :P
Efter det kom jag hem i alla fall, åt lite och städade stallet, fixade lite o så innan Lovisa skulle komma och provrida Getme :D Vid halv fyra nånting kom dom så då gick vi ut och så fick hon provrida :) Det gick jättebra, dom red i alla gångarter och fick hoppa 5 språng eller nått sånt :) men Getme är ju så hiiiiimla fet.. :P Lite pinsamt.. haha. Sen fikade vi o jag oc Lovisa slängde en snurrgunga till varann, typ som frisbee fast med snöre ;D Efter det åkte dom hem och jag tog in Brejk o fixade han fick o blank o ren, sen sadlade o tränsade jag o sen red jag ut en sväng, med Ida på Cenita bakom oss :P
Brejk gick SUUUUUPER!!!!!!! Han var aaaaaasfin :D <3<3<3<3<3<333333 LOOOVE!!!!! <3 Jättefräsch o pigg :D :D


NU ska jag hoppa i duschen, när Ida är färdig, o sen kolla lite Formel 1, bajs på hockeyn.. man missar verkligen allt :(

jaja puss

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (syns inte för dom andra)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0